Wandelen via een touwenparcours naar het verborgen viewpoint van Kanne

Deze wandeling leidt je door de heuvels van Kanne naar een prachtig vergezicht.

STARTPUNT: Trekweg Neercanne, 3770 Riemst. Parkeren kan onder de brug, te bereiken via de Steenstraat.

Opgelet: Google Maps geeft een bezoekersparking aan, maar dat is de verkeerde kant voor deze wandeling.

Volg in Zuid-Oostelijke richting de Trekweg Caestert en loop rechtdoor. Het kanaal is aan je rechterzijde. Op een bepaald moment kom je aan je linkerzijde een gebouwtje tegen met net daarachter de mogelijkheid om linksaf te slaan. Hier ga je NIET in, maar je blijft rechtdoor wandelen.

Wanneer je op een splisting uitkomt, volg je de smalle weg aan de rechterkant:

Je komt uit op dit fiets- en wandelpad langs het kanaal. Aan de rechterkant komt het fort van Eben-Emael steeds dichterbij.

Een beetje verderop kom je dit verkeersbord tegen. Net daarachter, moet je links het bos in.

Klim nu met behulp van de touwen helemaal naar omhoog .

Eenmaal boven, volg je het mountainbikepad naar rechts.

Blijf steeds rechtdoor lopen.

Een beetje verder kom je een kleine weg naar rechts tegen, die mag je negeren en steeds rechtdoor blijven wandelen.

Bij onderstaande splitsing ga je rechtsaf en volg je het smalle pad rechtdoor.

Het pad helt een beetje naar beneden en komt opnieuw op een splitsing uit. Ook hier ga je rechtdoor. Daarna sla je de tweede weg rechts in.

Gids jezelf door de kleine paadjes, en … geniet van het uitzicht!

Wandel nu hetzelfde pad terug. Daar waar je via de touwen naar omhoog bent gekomen, ga je niet terug naar beneden, maar je wandelt rechtdoor.

Blijf doorwandelen tot je aan een T-splitsing komt. Hier sla je rechtsaf, en volg je de linker weg (genaamd Silexweg) naar omhoog.

Blijf deze weg volgen tot je een slagboom tegenkomt. Een paar meter verder kom je op een kruispunt en daar ga je naar links.

Dan daal je verder af (met prachtig uitzicht op Château Neercanne) tot je de eerste weg links tegenkomt. Hier sla je af.

Volg het pad tot je uitkomt op een rond punt met een kapelletje in het midden en volg de ‘Guldendael’ (de enige weg die je ziet, eigenlijk).

Daal verder af tot op het einde van die straat. Wanneer je de T-splitsing bereikt, sla je rechtsaf de ‘Bovenstraat’ in.

Een beetje verder op ga je naar links, het Duikerpad in. (let op het straatnaambordje op het huis).

Op het einde van het Duikerpad ga je naar rechts. Het kanaal is nu terug aan je linkerkant, alsook een riviertje.

Aan het einde van dat pad buig je links af en steek je een brug over:

Ga opnieuw naar links & je komt weer uit op de parking:

Deze wandeling succesvol afgerond? Zet je wandelschoenen niet te lang in de kast en ontdek onze andere routes: