Wandeling Le Tombeau du Géant

Deze wandeling toont je de prachtige omgeving rond de Semois. Hij leidt je over heuvels en langs de rivier naar het dorp Bouillon. Onderweg kom je enkele mooie vergezichten,  bossen, een uitkijktoren, de burcht van Bouillon en een leuke picknickplaats tegen. Geniet van deze pittige wandeling.

STARTPUNT: Rue de Châteaumont,6833 Bouillon. Parkeren kan op een gratis parkeerplaats. In deze straat volg je de bordjes ‘Tombeau du géant’.

Volg vanop de parkeerplaats het bordje naar het uitkijkpunt.

Start van de wandeling: In het verlengde van de trap, die van de parkeerplaats naar beneden loopt, splitst een zandweg naar links. Je slaat hier links in.

Volg dit pad tot de volgende splitsing. Je volgt hier tijdelijk de rode rechthoek met nummer 5 en slaat hier links af.

Daal verder af over de smalle paadjes terwijl je de rode rechthoek met nummer 5 volgt.

Wanneer je een breder pad tegenkomt, sla je links af en daal je verder af.

Eenmaal beneden kom je uit bij een molenhuisje. Je treft er een bewegwijzering. Vanaf nu STOP je met het volgen van de rode rechthoek en volg je het figuurtje met de witte en de rode rechthoek onder elkaar richting Bouillon.

Sla rechts af. Hier tref je enkele bankjes aan het water om te picknicken. Om verder te wandelen vervolg je de weg omhoog.

Wandel nu rechtdoor. Je komt enkele kruispunten tegen. Op de eerste sla je schuin rechts af en je volgt telkens het wit-rode tekentje op de bomen. Uiteindelijk wandel je langs een vakantiehuisje en de ‘moulin de l’épine’.

Vervolgens wandel je rechtdoor. Aan je rechterzijde passeer je een ‘passarelle’. Wees gerust, je komt hier straks overheen. Je hoeft het water voorlopig dus niet over te steken. Wandel nu gewoon rechtdoor.

Daarna volg je de weg verder. De weg maakt een bocht naar rechts. Je wandelt nu in de richting van een groot gebouw in de verte. Het water bevindt zich nog steeds aan je rechter zijde.

Het grote gebouw komt nu steeds dichterbij. Je volgt de weg rechtdoor, deze loopt vrij stijl omhoog. Je passeert dit gebouw. Je volgt de weg rechtdoor met het klooster aan je linkerzijde.

Voorbij het klooster, wordt het domein ommuurd. Je volgt nog altijd de wit-rode tekentjes (je ziet hier ook een rode rechthoek met BN41). Na enkele honderden meters buigt de weg af naar links.

In deze bocht sla je linksaf het bos in. Je klimt nu via steile bospaadjes omhoog.

Eenmaal boven, kies je voor het linker pad.

Je volgt verder het bospad alsmaar rechtdoor tot je een bocht naar rechts tegenkomt. Hier volg je naar rechts en je wandelt weer rechtdoor tot je ietsje verder een bocht naar links tegenkomt. Je volgt hier de weg naar links. Ondertussen ben je enkele weggetjes links en rechts gepasseerd. Hier staat telkens een rood-wit kruis op de bomen. Je moet hier dus niet in.

Je wandelt enkele honderden meters rechtdoor, neem daarna een flauwe bocht naar links en sla meteen af naar rechts. Volg het brede pad.

In de verte komt een toren te voorschijn. Beklim de toren en geniet van de prachtige vergezichten en het uizicht over Bouillon.

Daal terug af van de toren en keer terug naar het pad waar je van af kwam. Meteen voor de toren daalt er een dun bospad af in de richting van Bouillon. Ga hier naar beneden. Hier tref je ook telkens het wit-rode tekentje aan op de bomen. Volg deze. Ook zul je enkele andere tekentjes van andere routes opmerken, negeer deze.

Ga voorzichtig naar beneden, neem enkele hindernissen en geniet van de viewpoints.

Ga vervolgens verder naar beneden tot je op de straat uitkomt.

Steek de brug over en sla rechts af. Dit is de eerste keer dat je het water bent overgestoken. Geniet van de burcht van Bouillon aan je linker zijde en van de Semois aan je rechter zijde.

Volg de straat totdat je een pad schuin naar beneden richting de semois ziet lopen. Ter hoogte van dit pad vind je weer enkele rode rechthoeken en het wit-rode figuurtje. Sla hier in.

Volg nu het wandelpad langs de Semois.

Je passeert een camping. Sla rechts af en volg het pad langs het water. Je wandelt weer het bos in.

Steek het brugje over en volg de paden langs het water. Je moet wat omhoog en omlaag. Aan de overkant van het water zie je het klooster opnieuw verschijnen.

Je wandelt richting de ‘moulin de l’épine’ en de ‘pasarelle’. Volg de wit-rode tekentjes en de houten bordjes die dit aangeven. Sla rechts af richting de brug.

Steek de brug over en wandel de weg links van je omhoog.

Neem de linker zijde van het steegje. Je komt nu op bekend terrein. Je bent hier namelijk al gepasseerd maar je wandelt in de tegenovergestelde richting terug.

Je bent nu de eerder besproken picknickplaats van in het begin gepasseerd. Wandel terug voorbij het huis en sla links af. Neem de weg omhoog.

Wandel door tot je een bordje ‘Botassart’ tegenkomt. Dit hangt tegen een boom. Sla hier rechts af en volg dit steile pad omhoog. Aan het einde van dit pad vind je de parkeerplaats terug.

Je eindigt de wandeling met opnieuw een prachtig uitzicht over de ‘Tombeau du Géant’.

Bekomen van de spierpijn? Hoppa, op naar huis om de andere wandelingen te ontdekken: